Kampanie społeczne są bardzo popularnym narzędziem zmiany świata. Ukazana kampania społeczna dotycząca problemu braku dostępu do wody państw Trzeciego Świata.

Jak zmienić świat?

Według Leibniza żyjemy w najlepszym z możliwych światów, lecz najlepszy wciąż nie oznacza idealny. Nawet po rzuceniu tylko powierzchownego spojrzenia na otaczającą nas rzeczywistość  możemy zauważyć ułomności, które wydają się niemożliwe do zlikwidowania. Jednak Tom Cruise w serii Mission Impossible udowodnił nam, że każde zadanie, nawet takie, którego wykonalność z pozoru może graniczyć z cudem,  jest możliwe do wykonania. Wystarczy tylko chcieć coś zmienić i oczywiście zacząć działać.

Jeśli zauważasz zjawisko, na którego występowanie się nie zgadzasz i chcesz uświadomić o jego istnieniu innych ludzi, by wspólnie je zwalczyć, idealnym pomysłem będzie zrealizowanie kampanii społecznej.
Kampanie społeczne to reklamy mające na celu wywołanie zmian społecznie pożądanych. Zamiennie nazwa się je reklamami społecznymi. W języku angielskim określane są jako social ads oraz (częściej) jako public service advertising (PSA). Są to reklamy, na kanwie których promowane są idee i wartości, które na stałe powinny gościć w naszym życiu, lecz tak się nie dzieje i stąd właśnie pomysł na ich powstanie. Ich celem jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na problemy, których ono nie dostrzega lub dostrzec nie chce. Kampanie społeczne mają uświadamiać i pomagać w rozwiązywaniu kwestii istotnych społecznie. Zazwyczaj są one kontrowersyjne i szokujące, by pozostawić piętno w pamięci odbiorcy, zmusić go do analizy przedstawionych treści oraz wyciągnięcia z nich wniosków i zmiany swojego zachowania. Tematami, które podejmują kampanie społeczne są m.in. przemoc, uzależnienia, choroby, problem wykluczenia, promocja pokoju, postęp technologiczny, promowanie wartości rodziny, problem handlu bronią i mnóstwo innych.
Idealny świat nie istnieje, jest tylko ten nasz, ale nic nie zabrania nam podejmowania prób zmiany tego świata na lepsze.

3 thoughts on “Jak zmienić świat?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *