Prometeusz jest mitologicznym symbolem poświęcenia. Poświęcił się on dla dobra całej ludzkości. Historia pokazuje, że nie zdarzało się to tylko na kartach fikcyjnych utworów, lecz również w realnym życiu. Jednak nie trzeba poświęcać się dla całej ludzkości, aby być wielkim. Poświęcenie w stosunku do drugiego jednostkowego człowieka jest czymś równie ważnym.
Zazwyczaj spotykamy się z kampaniami negatywnymi, czyli przeciwdziałającymi czemuś. Ale nie zapominajmy, że istnieją także kampanie pozytywne, które promują dane wartości i zachowania.
Tak też jest i z reklamą, z którą możesz zapoznać się poniżej. Nie jest ona częścią kampanii, lecz reklamą komercyjną w konwencji kampanii społecznej, zrealizowaną przez MetLife Hong Kong i promującą ideę poświęcenia.
„My dad’s story”: Dream for My Child | MetLife
Poruszająca historia ojca, który tak bardzo kocha swoje dziecko, że jest w stanie zrobić dla niego wszystko – pracować w pocie czoła, podejmować kilka ciężkich prac fizycznych na raz, cierpieć ze zmęczenia, nie jeść i sprawiać wrażenie człowieka, który jest wypoczęty, najedzony, któremu powodzi się w stałej pracy. Jednak to sprawianie wrażenia wyczuła jego córka, odkrywszy prawdę w napisanym przez siebie wierszyku zarzuca mu kłamstwo. I tutaj dochodzimy do pytania postawionego już dawno temu m. in. przez Bolesława Prusa w Kamizelce, a mianowicie do pytania: czy kłamstwo może być dobre? Czy może być pozytywne w skutkach? Jak dowodzi książka oraz ta kampania – może. Ale tylko jeżeli mówimy o kłamstwie w takiej płaszczyźnie.
Mamy tutaj także do czynienia z postacią ojca podniesionego do rangi superbohatera. Jest on nim w oczach swojej córki, która kocha go ponad wszystko. Zazwyczaj w relacji z dzieckiem ukazywana jest w mediach sylwetka matki. Lecz w tej reklamie chciano pokazać inne spojrzenie na storge (miłość dziecka do rodzica i rodzica do dziecka). Chciano ocieplić wizerunek ojca występujący w szeroko rozumianej kulturze. Zazwyczaj ukazywanego jako surowego żywiciela rodziny, który dba o dyscyplinę w domu. Inaczej przedstawiony jest w omawianej reklamie.
Poświęcenie dla drugiego człowieka jest niesamowicie ważne, a ufundowane miłością jest w stanie wynieść człowieka na szczyt człowieczeństwa.