Przyszłość dziecka jest warta każdego poświęcenia. Zachęcamy do zapoznania się z reklamą w konwencji kampanii społecznej Metlife Hong Kong.

Przyszłość dziecka warta jest każdego poświęcenia

Prometeusz jest mitologicznym symbolem poświęcenia. Poświęcił się on dla dobra całej ludzkości. Historia pokazuje, że nie zdarzało się to tylko na kartach fikcyjnych utworów, lecz również w realnym życiu. Jednak nie trzeba poświęcać się dla całej ludzkości, aby być wielkim. Poświęcenie w stosunku do drugiego jednostkowego człowieka jest czymś równie ważnym.

Zazwyczaj spotykamy się z kampaniami negatywnymi, czyli przeciwdziałającymi czemuś. Ale nie zapominajmy, że istnieją także kampanie pozytywne, które promują dane wartości i zachowania.

Tak też jest i z reklamą, z którą możesz zapoznać się poniżej. Nie jest ona częścią kampanii, lecz reklamą komercyjną w konwencji kampanii społecznej, zrealizowaną przez MetLife Hong Kong i promującą ideę poświęcenia.

„My dad’s story”: Dream for My Child | MetLife

Poruszająca historia ojca, który tak bardzo kocha swoje dziecko, że jest w stanie zrobić dla niego wszystko – pracować w pocie czoła, podejmować kilka ciężkich prac fizycznych na raz, cierpieć ze zmęczenia, nie jeść i sprawiać wrażenie człowieka, który jest wypoczęty, najedzony, któremu powodzi się w stałej pracy. Jednak to sprawianie wrażenia wyczuła jego córka, odkrywszy prawdę w napisanym przez siebie wierszyku zarzuca mu kłamstwo. I tutaj dochodzimy do pytania postawionego już dawno temu m. in. przez Bolesława Prusa w Kamizelce, a mianowicie do pytania: czy kłamstwo może być dobre? Czy może być pozytywne w skutkach? Jak dowodzi książka oraz ta kampania – może. Ale tylko jeżeli mówimy o kłamstwie w takiej płaszczyźnie.

Mamy tutaj także do czynienia z postacią ojca podniesionego do rangi superbohatera. Jest on nim w oczach swojej córki, która kocha go ponad wszystko. Zazwyczaj w relacji z dzieckiem ukazywana jest w mediach sylwetka matki. Lecz w tej reklamie chciano pokazać inne spojrzenie na storge (miłość dziecka do rodzica i rodzica do dziecka). Chciano ocieplić wizerunek ojca występujący w szeroko rozumianej kulturze. Zazwyczaj ukazywanego jako surowego żywiciela rodziny, który dba o dyscyplinę w domu. Inaczej przedstawiony jest w omawianej reklamie.

Poświęcenie dla drugiego człowieka jest niesamowicie ważne, a ufundowane miłością jest w stanie wynieść człowieka na szczyt człowieczeństwa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *